close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עובדות מעניינות שלא ידעתם על קטרקט

מערכת שורשיד אדר א, תשעט19/02/2019

ירוד, הנפוץ יותר בשמו הלועזי קטרקט, זה מצב בו יש עכירות בעדשת העין, דבר שמונע מאיתנו לראות בצורה סדירה. מדובר במצב שניתן לתקן אותו, אך לשם כך יש לעבור ניתוח

תגיות:
אחד מניתוחי העיניים הפופולאריים ביותר, בקרב נשים וגברים, הוא ניתוח קטרקט. מדובר בניתוח יחסית פשוט, אשר בשנים האחרונות אפילו עבר שידרוג מסוים בזכות שילוב של מכשירים אשר הפכו אותו לניתוח הרבה יותר פשוט, קל ובטוח.

ירוד, הנפוץ יותר בשמו הלועזי קטרקט, זה מצב בו יש עכירות בעדשת העין, דבר שמונע מאיתנו לראות בצורה סדירה. מדובר במצב
שניתן לתקן אותו, אך לשם כך יש לעבור ניתוח. לא מדובר במחלה או סימפטום שאפשר להעלים באמצעות כדורים או משחות, אלא חייבים לעבור ניתוח להחלפת העדשה. צריך
להדגיש, הניתוח הוא חיוני מאחר ואם לא מבצעים אותו, אזי שמצב העדשה עלול להיפגע עוד יותר ועם הזמן סביר להניח שהראיה תתדרדר באופן הרבה יותר דרסטי.

ניתוח קטרקט מתבצע על ידי רופא עיניים מוסמך שמתמחה בכך, כפי שאנחנו יכולים להניח, לא רק כל רופא עיניים בהכרח מסוגל ויודע לבצע ניתוח שכזה. כיום נהוג לבצע ניתוח קטרקט בלייזר, הוא לא לוקח זמן רב ורמת הסיכון שלו נמוכה מאוד, בוודאי ביחס לניתוחים שבוצעו בעבר בעדשה ללא שימוש באמצעים מתקדמים אשר נהוג להשתמש בהם כיום.

חשוב להדגיש, לפני שמחליטים לעבור ניתוח קטרקט בעיניים הרופא יבחן את מצב העדשה, ויחליט האם וכיצד ניתן לבצע את הניתוח. ייתכן והוא יחליט לחכות עם זה, בשביל לראות האם יש התפתחות שמחייבת ביצוע של הניתוח, ייתכן שהוא יציע לעבור את הניתוח כמה שיותר מהר בגלל מצב העדשה וקיימת גם אפשרות שהוא ימליץ לא לבצע את הניתוח מסיבות בריאותיות ואחרות.

אנחנו רוצים להציג בפניכם מספר עובדות על ניתוח ירוד, קרי ניתוח קטרקט, עובדות שייתכן ואינכם מכירים. אך לפני כן חשוב להדגיש, בטרם אתם פונים לניתוח שכזה, מומלץ מאוד לקרוא חומר בנושא ולהגיע עם שאלות מוכנות לרופא. כך תוכלו לקבל את כל התשובות הנדרשות, תוכלו לקבל מענה שלם לגבי הניתוח, אופי הטיפול שנדרש מכם לפני ואחרי, כיצד הניתוח ישפיע על הראיה שלכם ועוד.

עובדות על ניתוח קטרקט
לא רק עניין של גיל – נכון שבדרך כלל ניתוח קטרקט הוא שכיח מאוד בגיל מבוגר, אך גם צעירים עוברים אותו. בין אם מסיבות גנטיות ובין אם מסיבות אחרות. למשל, חשיפה ממושכת לשמש יכולה להוביל לפגיעה בעדשה אשר תדרוש ניתוח ירוד.

אוכל והפרעות תזונה משפיעים – על פניו זה אולי נשמע מוזר, אך מחקרים מוכיחים שהפרעות תזונתיות, סוכרת וחוסר במרכיבים מסוימים בגוף, יכול להוביל לפגיעה בעיניים ועל כן לניתוח קטרקט.

הצלחה מסחררת – מדובר באחד מהניתוחים המבוצעים על ידי רופא עיניים עם סיכוי ההצלחה הכי מסחררים שיש. סביב 95 אחוז סיכוי הצלחה בניתוח. מדובר על אחוז מאוד גבוהה. ההחלמה היא מאוד מהירה ובכלל צריך לזכור, מדובר בניתוח שאיננו מחייב אשפוז ובדרך כלל אחרי כמה שעות חוזרים הביתה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה